gototopgototop

Zegarek/Pogoda

Konfiguracja

Naszą witrynę przegląda teraz 83 gości 
Polish Chinese (Simplified) English French German Italian Russian Spanish

Banery

  • Jazz nad kamienną
  • mkidn
  • ostrowiec.travel
  • Browart
  • Mapa Kultury
  • Portal Informacji Kulturalnej
  • Piknik Gombrowiczowski
  • Stowarzyszenie Kulturotwórcze  Nie z tej Bajki
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Piknik Gombrowiczowski
  • Wielki Ogień
VII Ostrowieckie Spotkania Szekspirowskie

VII Ostrowieckie Spotkania Szekspirowskie w niedzielę 22 i poniedziałek 23 kwietnia w Galerii Fotografii MCK oraz auli WSBiP. Monodram  "Siedmiu błaznów" w wykonaniu Piotra Kondrata, wykład Pawła Kaptura "Co jadał Szekspir" i projekcja spektaklu "Poskromienie złośnicy" w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego. Wstęp wolny.

 

 

„SZEKSPIR – SIEDMIU BŁAZNÓW”

Premiera: 2015 r. Kraków

Scenariusz i wykonanie: Piotr Kondrat

Reżyseria: Maciej Ferlak

Piotr Kondrat to aktor związany z wieloma teatrami w Polsce. Laureat nagród na festiwalach teatrów jednego aktora we Wrocławiu, Kijowie, Rydze i Wołgogradzie. Od lat bierze udział w międzynarodowych festiwalach szekspirowskich w Rumunii, na Węgrzech i w Armenii, gdzie występował obok Thomasa Ostermeiera, Luka Percevala i Eimuntasa Nekrosiusa. W Polsce pracował m.in. z Piotrem Cieplakiem (Chrystus w „Historyji”), Bogusławem Kiercem (Prospero w „Burzy”), Janem Klatą (Chlestakow w „Rewizorze”), Krzysztofem Jasińskim (Cześnik w „Zemście”), Waldemarem Zawodzińskim (Ernst Ludwig w „Cabarett” i Inkwizytor w „Człowieku z La Manczy”), Mikołajem Grabowskim (Wernyhora w „Weselu” i Ojciec w „Ślubie”) oraz Maciejem Wojtyszką (Mateusz w „Ani z zielonego wzgórza”). Znany jest też z filmów, m.in. z „Komornika”, „Syberiady” i „Marii Skłodowskiej-Curie”.  Z Szekspirem współpracuje od wielu, wielu lat… Tę współpracę opisał dokładnie Szymon Spichalski w książce „Szekspir ? Jaki Szekspir!”.

„Szekspir – siedmiu błaznów”  to teatr jednego aktora, w którym wątki wysnute  z siedmiu sztuk Szekspira tworzą esencję dzieł dramaturga wszechczasów. Piotr Kondrat pojawia się na scenie jako duch zmarłego przed czterystu laty Williama Szekspira i w jego imieniu powołuje do życia postaci z siedmiu sztuk tego autora. Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają… Każda z tych błazeńskich postaci jest krzywym zwierciadłem dla otaczającego nas świata i ludzkich ułomności. O czym rozmawia Szekspir z tymi błaznami ? A może to bardziej spowiedź niż rozmowa ?

„Na scenie powołuje aktor do chwilowego istnienia postaci z  «Burzy», «Komedii omyłek», «Ryszarda III», «Snu nocy letniej», «Jak wam się podoba», «Wieczoru Trzech Króli» i «Króla Leara». Zmienia jedynie błazeńskie czapeczki i kolorowe T-shirty (ich kolor jest znaczący: czerwień, żółć, biel), aby zaznaczyć kolejno pojawiające się postaci ukazywane na chwilkę z towarzyszeniem ascetycznej, geometrycznej scenografii i zmieniającej intensywność i częstotliwość akcentów perkusji. Piotr Kondrat otwiera tym monodramem drzwi do świata Szekspira tym wszystkim, którzy w nim jeszcze nie czują się zadomowieni,  a bywalcom daje satysfakcję obcowania z dobrze znanymi postaciami.”

Tomasz Miłkowski „Przegląd

„Tym razem pokazał… błaznów! Wszystkich razem! I jeśli jest ich siedmiu, to nie dlatego, że są klaunami! Ich działania, słowa, sądy, opinie i przemyślenia, ich śmiech, grymasy, szyderczość, ich gry z Wiarą, Niebem, Piekłem, wszystkie ich kwestie – wzięte są z licznych sztuk i sonetów Szekspira.  Przez całą godzinę, otoczony przez głośne dźwięki z «Siedmiu samurajów» Akiry Kurosawy, aktor zakłada czapki należące do bliźniaków Dromio, Puka, Feste, Probierczyka, lub pijanego Trynkula. Obok tych wielkich błaznów życia i śmierci pojawia się również Ryszard III… oraz Błazen od Leara. W tym niezwykłym spektaklu przygotowanym przez Piotra Kondrata, który rozsądnie operuje treścią i sensami, przy minimalistycznej scenografii, obserwujemy zakład Człowieka z Boskością, Dekalogiem, Biblią. Widzimy kalejdoskop Słabości i Cnoty, Sprawiedliwości i Bezprawia – stary ludyczny spór między Ofiarą a Dyktatorem, grę pełną pomysłowości i komizmu, surowy sarkazm bezgranicznego smutku Człowieka Marzyciela”.

Zapowiedź spektaklu na festiwalu szekspirowskim w Rumunii (program do International Shakespeare Festival in Craiova 2016, Myra Yosif-Fischmann


 

Komentarze użytkowników:

All rights reserved ® 2018 Miejskie Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim | Designed by TRaffii
http://www.kino.etiuda.o-c.pl