Deklaracja dostępności
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- strona nie posiada dostępności mediów zmiennych w czasie,
- strona nie w pełni zapewnia możliwość rozróżnienia – ułatwienie percepcji treści, brak kontrastu, kontroli odtwarzania dźwięku, kontrast dla treści niebędących tekstem
- strona ma mocno ograniczoną dostępność z poziomu klawiatury,
- brak poprawnego opisu alternatywnego,
- na stronie internetowej ramka focusa nie jest widoczna, co stanowi barierę dostępu do strony,
- struktura nagłówkowa stron posiada błędy,
- są takie elementy formularza, które nie mają etykiety,
- na stronie są linki, które nie zawierają treści,
- w serwisie występują linki, których użycie powoduje otwarcie nowej zakładki, o czym użytkownik nie jest o tym ostrzegany,
- występują błędy kodu HTML i CSS,
- pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł
Wszystkie wymienione błędy będą sukcesywnie rozwiązywane.
Dostępność architektoniczna
Miejskie Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim zarządza 4 obiektami:
- Ostrowieckim Browarem Kultury (OBK) przy ul. Siennieńskiej 54,
- Kinem ETIUDA przy Alei 3 Maja 6,
- Muszlą koncertową w Parku Miejskim przy ul. Mickiewicza,
-Centrum Tradycji Hutnictwa przy ul. Świętokrzyskiej 6 i 6a.
Siedziba Miejskiego Centrum Kultury mieści się w Ostrowieckim Browarze Kultury przy ul. Siennieńskiej 54
Do obiektu można dotrzeć środkami komunikacji publicznej: wejście znajduje się około 50 m i 100 m od przystanków autobusowych
Budynek dysponuje własnym parkingiem dla osób osobom odwiedzających z trzema wyznaczonymi miejscami parkingowymi dedykowanymi osobom niepełnosprawnym – na dziedzińcu OBK.
Do budynku prowadzi 9 wejść znajdujących się na poziomie 0. Dla odwiedzających przeznaczone są wejścia: główne od strony ul. Polnej, wejście do Galerii Fotografii od ul. Wardyńskiego, wejście do sali koncertowej, kawiarni Zmiana Klimatu, Miejskiej Biblioteki Publicznej oraz MCK od strony dziedzińca
Recepcja znajduje się na wprost wejścia głównego od ul. Polnej. Recepcja nie posiada obniżenia ułatwiającego komunikację z osobami poruszającymi się na wózku.
Budynek wyposażony jest w windy, co sprawia, że każdy jego poziom jest dostępny dla osób o ograniczonej mobilności.
Toalety dla osób niepełnosprawnych ulokowane są na poziomie 0 oraz po jednej toalecie w segmencie D na poziomie 3, w segmencie F na poziomie 2, segmencie B na poziomie -1 i segmencie C na poziomie 2.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku są oznaczenia w alfabecie brajla. Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
W recepcji nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) i SJM on - line.
Przy pierwszym wejściu do części biurowej MCK od strony dziedzińca brak podjazdu dla osób na wózkach
W salach wielofunkcyjnej oraz koncertowej brak miejsc siedzących dla osób niepełnosprawnych.
Kino ETIUDA mieści się przy Alei 3 Maja 6
Do obiektu można dotrzeć środkami komunikacji publicznej - wejście znajduje się ok. 150 od przystanku autobusowego.
Budynek dysponuje własnym parkingiem dla osób odwiedzających, na którym nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku prowadzą 2 wejścia z poziomu 0. Dla odwiedzających przeznaczone jest wejście główne od strony Alei 3 Maja 6.
W budynku nie ma windy.
W budynku nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnych.
Dla osób o ograniczonej mobilności dostępny jest jedynie poziom 0.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla jak również oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
W sali kinowej brak miejsc siedzących dla osób niepełnosprawnych.
Muszla koncertowa w Parku Miejskim przy ul. Mickiewicza
Do muszli koncertowej można dotrzeć pieszo z Alei 3 Maja, ul. Mickiewicza i Sienkiewicza alejkami parkowymi.
Muszla koncertowa składa się z dwóch części: widowni oraz sceny z zapleczem. Dla odwiedzających dostępna jest widownia oraz toalety znajdujące się w części zaplecza.
Na widownię prowadzą 4 wejścia z poziomu 0. Na górę widowni można dotrzeć jedynie schodami (2 wejścia). Dla osób o ograniczonej mobilności dostępny jest jedynie poziom 0 tuż przed sceną (2 wejścia).
Do zaplecza prowadzą 2 wejścia z poziomu 0. Dla widzów przeznaczone jest jedno wejście prowadzące do toalet w tym do toalety dla osób niepełnosprawnych, która znajduje się na poziomie 0.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla jak również oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
Budynek posiada windę, która umożliwia dostęp osobom ograniczonym mobilnie na wszystkie poziomy.
Na widowni brak miejsc siedzących dla osób niepełnosprawnych.
Centrum Tradycji Hutnictwa przy ul. Świętokrzyskiej 6 i 6a
Obiekt jest wyłączony z użytkowania.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada Michał Mendak
- E-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
- Telefon: 790 844 733
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono 5 maja 2020 r. na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. |